Kan det vara så att pandemin gjorde ett par rekordår för våra företag som säljer delar till att göra egna smycken? Till exempel pärlor för att göra egna armband, eller små smyckesdelar som säljs på Panduro? Intresset för att göra egna smycken som armband och halsband ökade enormt under pandemin och efterfrågan steg till skyarna. Undrar just hur det gick för dessa företag, hoppas dom gjorde sina bästa år någonsin och att trenden tenderar att hålla i sig ett tag till för allas skull, ju mer dom säljer desto fler valmöjligheter kommer att finnas för konsumenterna. Win win situation!
Populärt med egna armband
Hur det här med bokstavsarmband startade vet jag faktiskt inte, men det var i alla fall flera år innan pandemin så det utlöstes inte då. Men undrar just vem eller vilka som startade trenden med att göra armband av bokstavspärlor och andra pärlor. Det blev populärt att tillverka dessa elastiska armband med olika budskap som ”Fuck cancer”, eller ”I love my mum” och liknande. Vissa hjälporganisationer och föreningar började göra dessa armband med budskap för att sälja och dra in pengar till föreningen eller till fördel för olika organisationer som barncancer eller djurrättsorganisationer.
Egna armband med pärlor av budskap
Kanske börjar trenden med bokstavspärlor att gå ner en aning nu eftersom det knappast var lönt att sälja så mycket under pandemin då man inte fick arrangera något i större utsträckning. Det är ju för det mesta genom olika arrangemang som dessa armband med budskap kan säljas. Hoppas att det blir fortsatt populärt då det är ett riktigt bra sätt för föreningarna att dra in pengar på att sälja dessa och frivilliga som sitter och sätter ihop armbanden. Det som är kul med egengjorda armband just, är att med så många olika pärlor så blir inga armband lika varandra, varje armband är unikt (i princip)!
Kommentarer är stängda.